image/svg+xml
image/svg+xml

Amaç


     Yakın kızılötesi spektroskopisi (NIRS), elektroensefalografi (EEG), manyetik rezonans görüntüleme (MRG)
gibi deneysel tekniklerin hem ulusal hem de uluslararası araştırmalarda kullanımı giderek yaygınlaşmaktadır. Söz konusu teknikler hem sağlıklı hem de klinik gruplarda beynin yapısal ve işlevsel özellikliklerinin anlaşılmasında kullanılmakta olup, geçmişten günümüze biliş-davranış ilişkisini incelemeye ve kavramaya yardımcı olmaktadır. Yukarıda sayılan teknikler birçok bilim dalının iş birliğini gerektirmektedir: Cihazların çalışma prensipleri ve teknik donanımları açısından fizik, elektrik-elektronik mühendisliği gibi alanlar ön plandadır. Ayrıca elde edilen verilerin analizleri ve işlemlenmesinde farklı yaklaşımlar sunan (graf teori, makine öğrenmesi, derin öğrenme ve yapay zeka gibi) biyoinformatik, biyofizik ve mühendisliğin farklı dalları da ilgili nörogörüntüleme tekniklerinde rol almaktadır. Analizler sonucunda ortaya çıkan bulguların sinir sistemi, biyolojik ve sosyal yönleri ile anlamlandırılması ise başta sinirbilim olmak üzere deneysel psikoloji, bilişsel psikoloji, fizyoloji, nöroloji ve psikiyatri gibi birçok bilim dalını ilgilendirmektedir. Dolayısıyla bu teknikler ile bir araştırmayı başlatıp sonlandırmak birçok farklı disiplinden bilginin ve insan kaynağının bir araya gelmesine ihtiyaç duymaktadır. 

     Bu doğrultuda mevcut eğitimin amaçları şu şekildedir: 
  • Birçok disiplin tarafından farklı boyutlarıyla ele alınan bu tekniklere ilişkin katılımcılara güncel teorik bilgi ve uygulama becerilerinin kazandırılması,
  • Alanda kullanılan modern analiz yöntemlerinin neler olduğu ve bunların ilgili tekniklerden elde edilen verileri değerlendirmede ne şekilde kullanılması gerektiğinin tartışılması,
  • Söz konusu eğitim, bu alanda kendini yetiştirmekte olan lisansüstü eğitim gören katılımcıları içermektedir. Bu doğrultuda lisansüstü öğrencilerin bilgi, donanım ve yeterliliklerini artırılması; çalışmalarını farklı teknikleri kullanarak genişletip geliştirebilmeleri için bilgi birikiminin sağlanması,
  • Söz konusu tekniklerde uzmanlaşan akademisyenleri de bir araya getirerek, işbirliğinin artırılması.